Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu untuk tertawa kerana tertawa itu muzik jiwanya, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pokok kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu untuk beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.....


Wednesday, June 24, 2009

41 Degree Celcius~~

arini sangat panas.....memang tak tahan.. lemah badan, lemah semangat.. suhu dah mencecah 41 degree celcius.. tapi naseb baik duk lam umah jer... arini malas lagi stdy.. nk enjoy dulu... aku mmg suke tgk ramalan kaji cuaca, especially tgk suhu sbb :

1. membolehkan aku beli ABC kat bawah beli kering tekak

2. membolehkan aku JEMUR terus baju tanpa perlu 'spin' kat mesin basuh... (mesin basuh rumah aku manual, spin suku, basuh suku)

3. membolehkan aku 'on' KIPAS aku sampai ke nombor 3...

4. membolehkan aku LEPAK di surau sambil menghirup udara 'aircond' yg dingin..

5. membolehkan aku beli TIKET balik msia sbb tak tahan panas...

6. membolehkan aku OFF aku punye komputer, panas sangat, dah puluh2 jam tak tutup!!!

2 comments:

kembara™ said...

lame tak jalang sining...cuaca panas,so..jalankan perintah berkurung..wakaka..:D

Dr Marami said...

perintah berkurung mase cik barack mari jer... mase ni perintah TURUN... makang ABC. hehe