Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu untuk tertawa kerana tertawa itu muzik jiwanya, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pokok kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu untuk beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.....


Saturday, April 11, 2009

Eksperimen~~

sekitar kawasan makmal~~
tempat penyimpanan mayat2~~
mayat ditutupi kain~

kenapa saya namakan post saya kali ini dengan EKSPERIMEN? bukan bermakna gambar2 diatas adalah gambar makmal ANATOMY di kuliah saya, tetapi saya baru sahaja mengembangkan pengetahuan saya tentang PICASA; satu software yg digunakan utk mengedit gambar2 mengikut citarasa pengguna.. siapa yg berminat untuk gambar2 zaman 60-an, gambar seperti waktu senja, gambar yg diedit seakan-akan potret, semuanya ade di software ini.. bg saya, sebagai seorang beginner, software ini amatlah sesuai sebelum saya melangkah kepada software2 yg lain, yg lebih dasyat fungsinya berbanding dengan PICASA ini...

saya letakkan 3 jnis gmbar dalam post ini yg mane saya pecahkan setiap jenis daripadanya kepada gmbr yg telah saya edit dan yg original.. anda boleh buat perbandingan sendiri... mungkin teknik olahan tidak seberapa baik photographer2 yg professional, tapi bagi saya ini adalah permulaan saya dalam dunia seni ini... :D

0 comments: