Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu untuk tertawa kerana tertawa itu muzik jiwanya, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pokok kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu untuk beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.....


Monday, March 16, 2009

We Start From The Beginning!!!

ibarat kate DR SHAHIRA, we start from the beginning..

nama diberi MUHAMMAD MARAMI SA'TAR BIN MOHAMAD YONG...
masih muda lagi.. 19 tahun...
lahir pada 22 september 1990...
ada kakak sorg n ada mak sorg... (tak ramai pun family)
mak name SULONG BINTI MOHAMED...
kakak lak name MUNA SAIDAH BINTI MOHAMAD YONG... (kakak paling busuk penah aku ade.. mmg la pling busuk sbb die jer kakak yg aku ade)

stat blajar mase kat tadika kemas tepi umah, n then , SK Seri Nilam, SMKA Sheikh Abdul Malek, Matrikulasi Pahang, Faculty of Medicine Ain Shams University...

bila cakap tentang habit ni tak berapa nk berkenan... hehehe..
1. MALAS basuh baju...
2. MALAS nk gi pasar...
3. MALAS nk stdy...
4. suke bazir duit...
5.MALAS nk gi kuliah...
6. MALAS nk bangun tido..
7. dan MALAS2 yang lain..



lihat gambar atas ni.. same jer cam tuan die.. suke tido....


bila aku tgk kawan2 aku ade blog aku nk buat jugak... sebenarnya aku sendiri tak tahu nk tulis ape... dah la blja sendri buat blog... tulah.. nk baut sgt... sape suruh.... laenkali tanye la org yg pandai....

seringkas mungkin, secantik bahasa, sepahit sayur, semanis gula, sehitam arang selamat tinggal!!!

2 comments:

izzati.abdullah said...

nk jadi cam house kena la rajin..xleh malas2..i'll pray for u..n wait to see marami md..hehe

Dr Marami said...

hehehe.. tulah... agak2 boleh ke tak jadi cam die....